tisdag 23 september 2014

Cykeltur

Hej alla som läser om mina upplevelser genom cyklingen och andra färdmedel såsom  rullskidor, löpning. 
Sön. 14/9 så hade jag planerat att ta en längre löprunda runt källby,Blomberg å Lasse i Berget. Min man lurade ut mej på racercykeln i stället, bra med lite omväxling sa han. Styrde kosan mot lidköping där vi träffade andra söndagscyklister, utanför Lcks klubblokal.  Åkte sedan iväg mot varnhem för att dricka kaffe. Men det blev inte den rakaste vägen. Blev lite trött emellanåt men klarade av tempot ganska bra. Hjälpsamma cykelkompisar som ger en lite extra skjuts ibland. 
Det var underbart varm i solväggen utanför cafet i varnhem. 
Sedan bar det hemåt och det var små trevliga vägar. 
Var ganska trött när jag kom hemm men det var i ett sorts lyckorus ändå. Hade kört 10,5 mil och snitt på 29km.
Löptränare på mån.kväll med vsk intervaller 5min,10min,5min var ganska mör sedan.
Gäller att hänga i och aldrig ge sej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar