måndag 5 november 2012

Anmälan till loppen

Vi börjar även köra lite mtb-cykling för att det är ju lite roligt att cykla i skogen också. En söndag i september så bestämmer vi att köra en sväng på lite grusvägar. Starten är ifrån Källby via Lundsbrunn, Götene, Kinne-Vedum, Österäng och så drar vi sedan mot brottet på Kinnekulle. Där väntar korvgubben-Johan. Eftersom han inte kan cykla vid denna tidpunkt på grund av att han har klotat i slalombacken och bröt nyckelbenet. (stackarn) Det kom även ett gäng landsvägscyklister dit och åt korv. En mycket trevlig söndag. Ja vi hade väl  börjat  snacka lite om att cykla cykelvasan som går i aug 2013. Jag körde den 2009 då det var första gången som det loppet gick av stapeln. Det var så mycket vatten och  lera, släpade cykeln igenom djupa vattenpölar och cykeln sjönk i myrarna. ALDRIG MER att jag skulle cykla detta djävulslopp, även om Martin Stenmark cyklade detta, dessutom såg vi honom aldrig. Dessutom hade min materialförvaltare bytt pedaler dagen innan så de passade inte riktigt. Så varje gång jag drog ur skorna ur pedalerna så hade jag ett helvete att få i skorna igen, var rasande i 9 mil, han var avskedad.
 Johan som är sjukskriven tar på sig anmälan till detta fantastiska lopp. Efter 26 min och 46 sek är alla 12 000 startplatser slut. När han sitter där och anmäler oss så kommer vår kompis Monica, hon var med 2009 och skulle inte heller göra om detta. Johan frågar henne,  du ska väl  vara med och köra cykelvasan nästa år? nä.. eller jo det vore väl roligt, men ni cyklar ju så fort. Men varför inte,  någon ska ju vara sist. Efter några dagar får jag meddelande om att anmälan till vätterrundan inte blev som vi tänkt. De hade ändrat rutinerna för anmälan, så vi får inte starta vid 4.00 utan vår start blir typ kvart över 12 på natten. Jippi då som jag är som tröttast. Jag är ingen nattmänniska. Ja det får väl gå, pratar med min kompis Monica och hon kan tänka sej att ha en matdepå bara för oss. Killarna får hyra in sej men det kostar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar