torsdag 1 november 2012

Cykling

I våras  började jag cykla ihop med Tina, Camilla och tillsammans med våra män som kände varandra. Under en av våra rundor så växte idén fram om att cykla halvvätter. För att cykla hela var vi inte mentalt förberedda på. Det fick männen klara själva. Vi cyklade Viken runt som en liten uppvärmning. Jag ville stanna och fika men det fick jag inte, utan det var bara att fortsätta  trampa. Min man Johan och vår dotter Andrea halkade efter och Tina,Camilla och Gunnar drog iväg så jag var ensam kavar i mitten, urtråkigt hade ingen att prata med. När jag sedan kom i mål och Johan,Andrea kom några minuter efter mej så talade de om att de hade stannat och fikat, Jätte Goda bullar som jag hade missat.
Vi cyklade sedan halvvättern och det gick bra. I starten träffade  vi på 2 Belgare som vi tog rygg på. Körde sedan förbi dem. Pratade med en kille ifrån Argentina,  han bodde och arbetade i GBG. Frågade honom om han skulle göra de andra sakerna, simma springa, åka skidor men det skulle han inte. Uppe på Omberg fick Tina horn i pannan och drog iväg. Hennes man Gunnar hakade på. Jag kom efter bland alla människor och trängsel som är där uppe. Fick sedan  fullt upp med att komma ikapp de andra. Men skam den som ger sej. Kom i kapp och sedan hade vi sällskap hela vägen till mål. Träffade en kille ifrån Karlstad som hängde på, sedan en äldre man ifrån Nossebro. Han hade missat anmälan på Vätternrundan som han hade kört i många år. Så detta var en ny tur för honom. Det var flera andra som också hängde på i vår klunga.Men det var Jocke, Andreas som drog lasset i fram. Johan hade fullt upp med att bogsera Andrea uppför alla backarna. Jag, Camilla fick klara oss själva. Tina, Gunnar fick silver medalj. Jag, Camilla och  Andrea fick silver, medan killarna fick vanlig medalj. Tjejer under 6 tim=silver. Killar under 5 tim=silver.
Under sommaren så växte drömmen starkare om den stora riktiga Vätternrundan.

1 kommentar: