fredag 2 november 2012

Drömmen om Vätternrundan





Fortsätter här att berätta drömmen om Vätternrundan som växer sej starkare.
Vi håller på och cyklar ihop under sommaren, både landsvägscykling, mtb-cykling. Vi som cyklar är Anki,Tina,Camilla och våra kära män. Johan,Gunnar och Jocke. Vi pratar under våra rundor om hur trevligt och kul det var när vi körde halvvättern och att man skulle åka i väg på solsemester. Men det är ju ingen av oss som direkt gillar att ligga på en solsäng en hel vecka utan att göra något. Det liksom kryper i kroppen då.Camilla och Jocke ska ju åka iväg till Gran Canaria i okt. och då ska de cykla. Vi andra tycker att det låter helt underbart och blir lätt avundsjuka. En dag får jag höra om att de ska träffas för att diskutera ev. en cykelsemester på Fuerteventura. Eftersom jag arbetar så åker min man på denna träff och det blir bestämt att i mars 2013 så åker vi. Alla blir eld och lågor över detta. Jag är lite avvaktande eftersom jag ska springa en del lopp till våren och vill satsa på det. Men lättlurad som man är så, ja jäklar jag är på. Men säger vi då halvvätter är inte det lite kort? STORA MAFFIGA VÄTTERNRUNDAN lockar oss. Vi tjejer själva. Camilla jobbar ihop med Mona och frågar henne om hon inte ska hänga med eftersom hon har kört den i år. Mona är lite tvekande men jo det var ju rolig och tillsammans är det ännu roligare.Camilla känner även Marie som har kört Vätterrundan flera gånger och är superduktig på att cykla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar