fredag 16 november 2012

höst,vinter träning

Ja som ni alla vet så är hösten , vintern här och lite kyligt ute. Men för att liva upp stämningen bland Lidköpings cyklisterna så var det en trevlig årsfest som gick av stapeln lördag 3 nov. Samling i klubblokalen där det serverades sportdryck som var av olika styrka och karaktär. Det var även prisutdelning där jag inte fick någon medalj, men nästa år kanske. Sedan åkte vi till restaurang Bakgården, där mumsade vi och åt tapas och drack mera sportdryck. Vi pratade en del cykling och även en del träning av olika slag. Det är ju inte så stort där så det blev ganska varmt, men på toaletten var det ännu varmare säkert 50grader. Kvällen rullade på och så småningom åkte vi hem.
På söndagsmorgonen så vakande jag ca:9 och mådde bra skicka ett sms till Tina och frågade om vilken tid de skulle cykla iväg. 11.00 var samlingen vid macken i Källby. Ringde till Johan och sa att jag åker ut på en runda, men kan ni inte komma över Lidköping och möta mej. Jag är klar med jobbet då.
Går runt hemma och funderar på vad man ska ha på sej, det är ju 5grader varm lite sol ingen vind. Möter mina kompisar vid macken. Tina, Gunnar och Camilla. Jocke har brandjour så han får vara hemma. Vi drar in mot staden och det är kallt om händerna, så när vi möter Johan så sätter jag på mej silkesvantarna under handskarna och det blir varmt. Vi kör mot Hoby flygfält. Lindärva Hasslösa, Lundsbrunn och där är mina fötter som isklumpar. Det blir kallt och cykla i sommarskor, yllestrumpor hjälper inte. Har dessutom en ny sadel så det börjar även kännas i rumpan. I Lundsbrunn stannar vi till och Camilla ringer hem och säger till Jocke att sätta på kaffe. Jag tar upp en liten påse med julskum,chokladbitar och delar ut det smakar gott. I Götene blir det kaffe, bullar. Camilla stannar kvar och vi andra drar hem mot metropolen Källby. Cyklar över Skälvum, Husaby, Blomberg. Äntligen hemma, vrider igång bastun så att mina fötter kan tina. På måndag beställer jag ett par vinterskor på Evalds mtb. Tyvärr har de fortfarande inte kommit, väntar och längtar. Hoppas de kommer snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar